Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

Παρνασσός

Βουνό του θεού Απόλλωνα, των Παρνασίδων και των Δρυάδων νυμφών, βουνό των μουσών, βουνό της ποίησης και της μουσικής

Κατάλευκο και πουπουλένιο πέπλο σκεπάζει τις κορφές. Σου θαμπώνει τα μάτια και κατασκεπάζει όποιες σκέψεις σκοτεινές και δυσάρεστες πάνε να ξεφυτρώσουν στα χωράφια του μυαλού. Ένας πελώριος ήλιος χαμογελά γοητευτικά. Ώρα δέκα στα Κελάρια.


Παιχνιδιάρικες ακτίνες του ήλιου, χοροπηδούν από κορφή σε κορφή, από την ύψιστη Λιάκουρα στην κάτασπρη φαλάκρα του Γεροντόβραχου, στην Αρνόβρυση στη Κοτρωνόραχη, κάνουνε σκι στις γυαλιστερές πλαγιές και διασκορπίζονται στις αγκαλιές του ελατοδάσους, που είναι εθνικός δρυμός (στα χαρτιά), ή εθνικός οδυρμός στην πραγματικότητα. … Σήμερα δεν θα μιλήσω γι' αυτό.

Ούτε στα μυστήρια των μύθων θα περιπλανηθώ.. Σήμερα οι κραυγές των λύκων, (που οδήγησαν τους Πελασγούς "προέλληνες" μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα να χτίσουν την πόλη "Λυκώρεια" κοντά στην κορυφή που ονομάστηκε αργότερα παραφραστικά "Λιάκουρα"), δεν ακούγονται πια. Οι λύκοι εξαφανίστηκαν.
Ούτε για τον ομφαλό του κόσμου "το μαντείο των Δελφών" θα σας πω.

Δεν υπάρχει διάθεση για αναζητήσεις και όνειρα και να υπήρχαν τα λιώνουν οι ακτίνες του ήλιου.
Μπουλούκια καταφτάνουν, οι νέοι, οι γέροι και τα παιδιά.
Ερωτευμένοι ο καθένας με τα δικά του όνειρα και τις δικές του ελπίδες, φορούν πολύχρωμες στολές και κουβαλούν πολυποίκιλες γνώμες – ιδέες – απόψεις – όνειρα, καλά ή κακά, έξυπνα ή ανόητα. Μπορεί κανείς να κρεμαστεί πάνω τους ή να τα απορρίψει. Εδώ οι ιδεολογίες και όλα αυτά έχουν ελάχιστη αξία.
Ήρθαν για να παίξουν παιχνίδια με τη βαρύτητα, την ισορροπία, την ταχύτητα την αδρεναλίνη και την απαλάδα του κάτασπρου χαλιού. Παιχνίδια με τις αισθήσεις, με το χρώμα, με την υφή και τη γυαλάδα του χιονιού, με την καμπυλότητα και με τις φόρμες του ανάγλυφου, με το απαλό θρόισμα της χιονοσανίδας πάνω στη πίστα. Παιχνίδι παροδικό για να γεμίσει προσωρινά το εγώ του καθενός, από νιρβάνα ή μακαριότητα ή αυταπάτη.
Όπως σπρώχνει τον καθένα η ανάγκη της δικής του καρδιάς.
 
Άλλοι στριφογυρίζουν και σωριάζονται στο άσπρο χαλί σαν τα φύλλα που πέφτουν, κι άλλοι έχουν σταθερή πορεία σαν τα αστέρια που έχουν μέσα τους την πορεία και κανένας άνεμος δεν τα φτάνει. Ένας χορός μακαριότητας.
Συνεχίζω να μαθαίνω τις πτυχές της ζωής. Ζήλεψα την ορμητικότητα της δικής τους χαράς και η καρδιά μου χαμογελά.
Συμμετέχω κι εγώ. Μου φαίνονται όλα ωραία, όλα μαγικά και ας είναι αυταπάτη. Ο κόσμος είναι ωραίος όταν ο χρόνος δεν μετρά και τον βλέπει κανείς πάνω από τα δάση και τα βουνά, χωρίς αναζήτηση της καθημερινής πραγματικότητας. Μου φάνηκε πανέμορφο και το μισοφέγγαρο πάνω από το γεροντόβραχο, που κολυμπούσε σα βάρκα μέσα στο απέραντο γαλάζιο του ουρανού.

Εναέρια κλουβιά συνεχίζουν να πηγαινοέρχονται. Αναβατήρες ανεβοκατεβαίνουν στις κορυφές. Ο Δίας – ο αίολος – ο Περικλής – ο Ηρακλής – ο Τηλέμαχος – ο Βάκχος – ο Οδυσσέας – ο Ερμής – η Αφροδίτη – ο Ηνίοχος – ο Παν – η Δηιάνειρα – η Ήρα.
Στα κελάρια και στο φτερόλακα ανακατεύεται το παραμύθι με τη χαρά, με το πανηγύρι, με τη ζωντάνια της ζωής.
Εντελώς ξαφνικά εμφανίστηκαν τα γκρίζα σύννεφα να ξεχύνονται στους ώμους του γεροντόβραχου , να κατηφορίζουν στις πίστες και να χαϊδεύουν το δάσος της ελάτης.
Ο χρόνος φαίνεται να αλλάζει ρυθμούς. Επιταχύνει τα βήματα του. Χάθηκα αυτές τις απειροελάχιστες στιγμές στον απειροελάχιστο χώρο.
Βουνά εσείς, ψηλά και υπερήφανα. Που γεννήσατε θεούς και δαίμονες.
Που στα απάτητα λημέρια σας φωλιάζουν ο ήλιος και το φεγγάρι. Που πάνω σας άνθισε το έλατο το πεύκο και το κυπαρίσσι. Ότι φωλιάζει μέσα σας θαυμάζω κι αγαπώ.
Επιστρέφοντας έρχεται η μελαγχολία. Το άσπρο γίνεται γκρίζο, γίνεται θολό γίνεται μαύρο. Σας φιλώ.
Νικ Παπ

3 σχόλια:

  1. ΩΡΑΙΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ....ΕΓΩ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΩ ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ .....ΓΚΡΙΖΟ ..... ΟΥΤΕ ....ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΟΥ. ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΘΕΛΩ ...ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ...ΑΙΣΙΟΔΟΞΩ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΤΩΝ BLOCS...ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΣΟΥ ???????
    ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΕ ΤΙΜΑ ...ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙΣ ???? ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΣΑ...ΤΗΝ ΑΠΡΕΠΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΟΥ...
    ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΣΚΟΥΡΙΑΣΕ ΠΙΑ Η ΦΙΛΙΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΣΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ?
    ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ BLOG KAI ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ... ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΝΑ ΣΒΥΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΣΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ...ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΣΚΕΙ ...ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ..ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΝΟΧΛΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΗ !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε αεροπόρε
    Έχω ευθύνη και δικαίωμα να διαχειρίζομαι τούτη τη σελίδα με τους κανόνες της δικής μου ηθικής. Αποσύρω ή διαγράφω ότι θεωρώ πως προσβάλει την δική μου αξιοπρέπεια ή την δική μου αισθητική. Ακόμα και τα δικά μου γραφτά ..
    Οι φιλίες, οι αγάπες, οι έρωτες, οι ιδέες, οι ελπίδες, τα όνειρα και τα οράματα, πεθαίνουν και ανασταίνονται ή γεννιούνται από την αρχή και καθώς ο χρόνος περνά η ζωή συνεχίζεται …
    Θέλω και προσπαθώ, η δική μου κριτική να στοχεύει το ανήθικο, την λανθάνουσα ή την έκδηλη ανομία, την αλαζονεία των εξουσιών και τις σκοτεινές αντιλήψεις . Και όπως δεν είμαι αναμάρτητος ενίοτε παρασύρομαι σε κριτική προσωπική. Λάθος μου. Αυτός είναι και ο λόγος της απόσυρσης του δικού μου κειμένου. Δεν απολογούμαι και δεν μετανιώνω.
    Όσον αφορά την αποδοχή της κριτικής, στη διάθεση σας μετά χαράς, μου έχει γίνει ανάγκη. Αρκεί να είναι καλόπιστη και τεκμηριωμένη.
    Δεν έχω να κρύψω τίποτα, παρεκτός δικά μου συναισθήματα, οσάκις εγώ το επιλέξω, κατεργασμένα ή ακατέργαστα στα βάθη της ψυχής. Είναι έντιμο, ηθικό και δικαίωμα μου. Δεν κρύβομαι κιόλας. Δείχνω τουλάχιστον την εικόνα μου. Αλήθεια αεροπόρε δεν με πειράζει που εσύ την κρύβεις.
    Τέλος, πράγματι με ενοχλούν πάμπολλα. Και τα παλεύω στην πίστα της ζωής, από τα μετερίζια που αγωνίζομαι με το ονοματεπώνυμο μου, στα ίσια. Όχι από εδώ που δεν έχεις όνομα και δεν υπάρχει ρίσκο. Είναι ένας λόγος που δεν μου μένει χρόνος να γράφω σε αυτή τη σελίδα.
    Και είμαι γαλήνιος, εκνευριστικά ήρεμος και νοιώθω απόλυτα ασφαλής.
    Με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή